söndag 8 mars 2015

Fyndiga fynd!

Den gångna veckan har gått i fyndandets tecken vilket hör lite till ovanligheterna i det här hushållet där plånboken är mer eller mindre ihoplimmad. Ärligt talat så ÄR min plånbok faktiskt ihoptejpad eftersom den är en del av mitt mobilskal och gått sönder i sidan så pass att mina kontokort ramlar ut. Eftersom köpstopp råder så får jag inte köpa någon ny plånbok och tills jag kommer på en bättre lösning har jag tejpat den provisoriskt. Nåja, nog om detta!

Köpstopp råder alltså men ändå talas det om fynd? Jo, för barnens del råder inte köpstopp även om jag försöker att ta ansvar för världen genom att om det är möjligt använda mig av begagnatmarknaden och ansvar för ekonomin genom i andra hand reor. Den här veckan har jag därför hämtat hem vintermössor från Polarn och Pyret samt ett par skalbyxor i min sons nästa storlek för en hundring, en skaloverall från Kax och ett skalset från Polarn och Pyret för sammanlagt fyrahundra och arbetsbyxor och täckbyxor för verkstadsbruk till min dotter för ynka trettio kronor! Skaljacka och byxa med en matchande regnjacka fick jag också tag på till min flicka för en hundring och kläderna såg inte ens använda ut. På rea hittade jag också en vinteroverall i min dotters nästa storlek som jag betalade halva priset för och slutligen mina favoritunderställ till barnen till halva priset OCH med 25% rabatt på allt av det märket. Det drog ner kostnaden med ytterligare 150 kronor. 

Jodå, billigast av allt hade förstås varit att inte köpa de här sakerna överhuvudtaget men barnen ska givetvis ha kläder som passar årstiderna och håller dem så varma eller svala som de behöver vara för att ha det bekvämt och bra även om jag själv väljer att avstå från inköp under det här året. Som jag skrivit i något tidigare inlägg kommer nog mitt köpstopp på kläder att bestå längre än det här året då jag har hur mycket kläder som helst.

Jag lämnar er med en bild av mitt härliga underställsinköp, förmodligen årets bästa inköpsupplevelse! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar