måndag 5 maj 2014

Shop Da Capo

Ägnade några dagar förra veckan åt att sjösätta en ide som jag nog haft ganska länge men inte tagit tag i; möjligheterna att handla second hand helt lokalt. I vårt bönhus finns sedan tidigare bokhyllor där man kan lämna böcker som sedan säljs vidare för ett par kronor styck och jag tänkte då att ett liknande system för kläder borde gå ordna. Och det gjorde det ju förstås!

Knappt hade jag hunnit öppna munnen före några företagsamma äldre herrar satt upp en klädstång åt mig, målat den och det enda jag behövde göra var att ordna en skylt och de första sakerna i sortimentet. Min tanke är alltså att vem som helst som känner för det tar dit kläder och hänger upp och vem som helst som känner för det kan handla och betala en symbolisk summa som går till välgörenhet. Jag har också tagit på mig ansvaret för att gallra bland sakerna och se till att det som hängt ett tag hamnar hos någon annan second handfirma så det inte bara blir samma saker som hänger och hänger.

Jag hoppas verkligen att det här ska fungera bra och att det kommer att ge folk i mitt närområde möjligheter att dels dela med sig men såklart också att kunna njuta av att hitta något som passar dem perfekt utan att behöva åka till staden. Det är roligt att folk har varit så positiva och jag hoppas att det fortsätter!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar