onsdag 8 januari 2014

Utmaningen dag 11-13

Dag 11 Linneskåpet

Påslakan och örngott som sett sina bästa dagar. Trasor, barntyg, mannens verkstad, det finns ingen ände på användningsområden för gamla sängkläder. :)
 

Dag 12 Badbaljan som Gud glömde.

Efter en hård kamp fick jag slutligen det snart sexåriga barnet att gå med på att slänga ut badbaljan som varit en av hennes käraste lekplatser sedan ungefär ett års ålder. Baljan fick vi av hennes farmor strax efter att det brunnit och den var inte ny då heller men i brist på bättre tänkte farmor att det fick duga så länge. Och det hade hon helt rätt i. Barnet har älskat denna gula badbalja som med åren blivit i sämre och sämre skick och slutligen nu varit nästintill omöjlig att få ren och tro mig, jag haver skrubbat och försökt! Försökt har jag också att få barnet att gå med på att duscha istället för att bada men där har jag gått bet, iallafall fram till nu då hon vill vara som ett "storbarn". Bäst att passa på, så badbaljan åkte snabbt ut med stränga order till barnets fader att genast slänga något oljigt skräp i den så den blir omöjlig att ta in igen. Jag känner nämligen mitt barn.

Dag 13 Pappershögen som ska sorteras "sen".

Alla har den. Den där högen med viktiga papper som ska sorteras in i pärmar. Någon gång. Nu idag tog jag iallafall itu med att börja sortera den och skilja agnarna från vetet. Utburet till vårt pannrum är nu mina mobilräkningar från tiden innan jag ordnade E-faktura och lite annat smått och gott av samma kaliber. Till min stora glädje innhöll faktiskt högen inte särskilt mycket skrot utan mestadels papper som är viktiga och bör sparas. De är nu på väg mot sin rätta hemvist, pärmen märkt med mitt namn där viktiga papper sitter för att man ska veta var de är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar