söndag 12 januari 2014

Utmaningen dag 14-17

14 Barnkläder
Har plockat ihop alla de minsta babykläderna som är för små för min guldklimp nu. Jag vet att det här är sista gången jag har en baby så från och med nu kan jag göra mig av med allt han växer ur. Det känns både lite vemodigt och skönt. Jag har ett par vänner som väntar sitt första barn under våren och jag har lovat att de ska få ta över de första sakerna.

15 Trasiga leksaker
Inne på vårt kontor ligger det leksaker som ligger där för att lagas. Det har visat sig vara svårt och det har dessutom gått väldigt lång tid utan att barnet funderat på sakerna. Adjö säger jag.

16 Skötväska, bärsjal
I ett skåp hittade jag en skötväska som jag köpte väldigt billigt på en loppis. Den lät bra men visade sig vara helt värdelös då man var tvungen att vara ungefär ingenjör för att få ihop den. Nu är min sambo det men inte jag själv och eftersom han inte kommer vara med mig överallt så skippade jag väskan. Istället så skänker jag den vidare och hoppas att den hamnar hos en familj som är bättre på komplicerade dylika saker än vad jag själv är.
En bärsjal la jag ner i påsen till mina vänner som väntar barn, sjalen är i trikå och bra för den första tiden när barnet inte har någon styrsel alls. Jag tycker dock inte att den är bekväm att ha på sig och ska istället låna en i ett styvare tyg av en god vän.

17 Paprikaplantan
På dotterns förskola gillar de att lära barnen att odla och det har resulterat i två fina paprikaplantor som flyttade hem till oss i slutet av våren. Sen bodde de ute och jag tänkte inte så mycket på dem utan vattnade dem när jag vattnade mina tomatplantor. I höstas så fick de flytta in igen då de tagit sig så fint och även bar frukt i form av små paprikor! Helt plötsligt så dog nu bara en av dem, knall och fall kan man säga. Jag har låtit den stå med förhoppningen att den skulle ta sig men fick ge upp. Den är död, punkt slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar