söndag 5 januari 2014

Utmaningen del 5-10

Ibland kommer livet emellan det man vill, till exempel att i lugn och ro få sitta och skriva och fundera på viktiga Snålmorsfrågor som ta tillvara, rensa i röran och leva ett balanserat och harmoniskt liv. Det betyder inte att jag inte levt upp till utmaningen för det har jag gjort men jag har inte hunnit lägga upp bilder och information här bara. Så här kommer den.

Dag 5 Mammakläder


Jag köpte tre par jeans väldigt billigt och sen bytte jag till mig lite till och sen kom en kompis på att hon lånat saker av mig sen tidigare som jag glömt bort. Svärmor kom också med ett lass och i slutändan hade jag så mycket mammakläder att jag nästan inte hann använda allt! Nu har jag lyckats gå ner så pass att jag inte behöver använda just mammakläder för att kunna klä mig men har ändå en rätt begränsad garderob eftersom jag i normala fall är ganska slankt byggd. Därför åker idag mammakläderna ut, det ska inte finnas några tillflyktsalternativ utan jag ska gå ner de överflödiga kilona, punkt slut.

Dag 6 Apoteksskåp

 
Den här dagen blev det skåpet som innehåller mediciner och tillbehör som fick sig en omgång. Den övre bilden visar tomma förpackningar och utgången medicin som ska tillbaka till apoteket. Den undre bilden hur fantastiskt snyggt och prydligt det blev efter att jag sorterat klart!


Dag 7 Plastburkar
Tomma förpackningar är ju bra att ha till förvaring. Fast kanske inte hur många som helst. Nu ser det inte så farligt ut eftersom de vita runda burkarna i bakre raden är staplade i varandra. Det är runt en tjugo stycken och så många tror jag faktiskt inte jag behöver till något. Däremot blir de utmärkta lekhinkar, städhinkar, bordssopkorgar och planteringskrukor så de bor numer i trädgårdsförrådet ute för att användas till sommaren.

Dag 8 Fult julpynt
Vi har så smått börjat plocka ihop julen. Då passade jag på att för evigt ta farväl av detta julpynt som inte ska hälsa på oss mer. Tomtedockorna är i trä och ska sitta i ett fönsterbräde och ramlar ner konstant. Nu har jag ledsnat.

Dag 9 Retrolådan
Jag är inte sådär väldans på den här "retrotrenden" som många gillar. Däremot visade det sig att jag hade lite sådana saker i textilform, både gardiner, dukar och kläder som jag bestämt mig för att göra mig av med. Jag ska försöka ta tag i att fotografera dem mer ordentligt och sälja dem vidare till någon entusiast.

Dag 10 Dataspel

Fick tyvärr inte till någon bild men har plockat bort ett dataspel som legat och skräpat de senaste tre åren då vi inte har någon dator eller konsol som spelet kan spelas på. Har heller ingen aning om hur det hamnade här men jag tror att det kommit med något lass min mamma slängt av som arv efter min yngsta syster.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar