onsdag 1 januari 2014

Utmaningen dag 3

Som alla andra människor har jag ett badrumsskåp, i vår familj så lyxigt uppstyrt att varje familjemedlem har sitt eget! Så någon annan förklaring än att jag är en förskräcklig Slarvmaja och tillika Snålmor finns inte till denna röra.



Den undre bilden är alltså det överflöd som jag väljer att ta adjö av denna dag, det som dominerar mest är handkräm som jag tydligen gillar att öppna och använda ett kort tag innan jag kastar mig över nästa. Ärligt talat är det väl så att jag ofta faktiskt GLÖMMER att jag har en öppnad förpackning och öppnar en ny. Jag köper väldigt sällan handkräm utan får dem ofta i julklapp av min svärmor men det är ju ingen ursäkt för att inte använda dem bättre än att låta dem stå i halvtomma i skåpet och vänta på sopkorgen. Nu har jag ställt fram dem för att de SKA användas upp allihop innan det blir någon ny. Det visade sig också att jag hade sju, 7, SJU flaskor deo. Här var inte alla öppnade men det var fullt tillräckligt många för att inte köpa under 2014 kan jag tänka. Flaskorna är nu uppställda i badrumsskåpet i användningsordning så att de inte går att missa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar