söndag 29 december 2013

Utmaningen dag 2

Dagens utrensning blev denna förskräckliga tomte som jag ogillat sedan den dagen den kom in i mitt liv.

Det var i samband med inflyttningen i vårt nya hus som vi fick en låda med julsaker av en bekant då hon rensat sina jullådor och kasserat en del som hon inte gillade. Det var ju bättre än ingenting och vi hade ju ett litet barn som var rätt klåfingrigt och garanterat skulle riva sönder hälften av allt innan julen var slut. Där kom våra förväntningar dock på skam, pillat, petat och burit har hon gjort men INTE EN PRYL har gått sönder! Tomten har hon släpat runt runt eftersom den är rolig att hålla i benen som hänger och slänger. Detta har roat henne även i år men nu med tillägget att den nyttjats som träningsvapen i riddarskolan. Barnet vill nämligen gärna bli riddare som vuxen. Det är i mina ögon ett helt okej karriärval, dock är jag inte så förtjust i när tomten svingas som projektilvapen i närheten av till exempel det yngre barnet eller pepparkakshuset, så tomten har under tiden som barnet hälsat på sin morfar mystiskt försvunnit. För gott. :)

Jag är sommartid en varm trädgårds och odlarvän och nu när vintern är som mörkast kan det kännas mycket långt borta med odling. Därför blev jag väldigt glad när jag hittade nya skott på min garderobsblomma och upptäckte att min citrontimjan börjat tro på ett liv efter jul och att min självsådda chili iallafall kommit upp, sen om det blir något av den får vi väl se. Hoppfullt kändes det iallafall och det skulle vara jätteroligt att lyckas med sin egen chili så det håller jag tummarna för!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar