lördag 28 december 2013

Utmaningen!

En av mina köpstoppskompisar har beslutat sig för att från och med idag och hela januari ut rensa i sin röra. Minst en sak varje dag ska bort och gärna får det ingå rensning och städning av ett område, typ en garderob eller så. Det här tänkte jag först lät svårt eftersom jag rensat på rätt bra under 2013 men tyvärr dokumenterat rätt dåligt. Sen såg jag mig omkring i mitt bortskämda västerländska hem och tänkte om. Det kan inte vara några som helst problem för mig att varje dag göra mig av med en pryl, inte ens nästan faktiskt.

Därför hänger jag på utmaningen och rensar! För att det ska bli av och inte fuskas med på något vis kommer jag att skriva uppdateringar på projektet här i bloggen och även försöka komma ihåg att fotografera det jag rensar så det även finns bildbevis! Jag har inte bestämt mig för om jag ska försöka uppdatera varje dag eller en gång i veckan som jag gör med maten och de vettiga valen, det är kanske roligare att läsa allt i följd i samma inlägg tänker jag? Jag får nog fundera lite på det.

Vad har jag då rensat idag då? Jo, jag gav mig på min strumplåda som drog till sig min uppmärksamhet på julafton då jag letade ett par strumpbyxor stora nog att dras utanpå min för tillfället något postumgravida gump som ännu inte är nere på matchvikt. Jag försöker alltså på ett fint sätt säga att jag är aningen för knubbig för mina vanliga kläder och alltså behövde tänka till angående kläderna. Jag hittade ett par strumpbyxor men också ett stort antal strumpbyxor och tights och leggings som införskaffades i samband med att vårt hus brunnit ner. Då vägde jag, på grund av svår förlossning, massiv ammning, depression och allmänt att livet var djävligt, ungefär 50 kilo. Idag väger jag runt 70 kilo och ska väl gå ner iallafall 10 kilo till. Men några 50 kilo blir det aldrig mer och de där strumpbyxorna i storlek XS lär ju aldrig passa min kropp igen. Vad i helskotta gör de då i min låda? I vilken värld kommer jag att en dag upptäcka att det enda som kan rädda mitt liv är en uppsättning sjukt för små leggings som bara har legat där i lådan och väntat! Nej just det.

Någonstans där kom sambon in och undrade vad jag gjorde, varför det var strumpbyxor överallt och om jag inte skulle komma ut och fira jul. Så strumpbyxorna fick en kort respit men idag åkte de ner i en påse för att transporteras vidare till någon välgörenhet. Tack och hej. En tröja jag inte alls trivs i fick också följa med. Onödigt att den ligger i lådan och tar plats då den aldrig används!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar